Przystanek Ptusza
W zamkniętym budynku dworcowym znajdował się posterunek dyżurnego ruchu, Kasa biletowo-bagażowa, kasa towarowa i poczekalnia dla podróżnych.
Urządzeniami na nastawni dysponującej były przekaźniki. Blokada półsamoczynna dwu-kierunkowa.
Na przystanku są dwa perony i trzy krawężniki. Znajdują się tu dwa tory przyjęciowo-odjazdowe (tor drugi nie czynny). Tor nr trzy to ładownia (nie czynna) z rampą boczną.
Do 1989 roku stacja ta w pełni funkcjonowała. Ładowano tu i rozładowano po kilka wagonów dziennie.
Po kilku restrukturyzacjach kolei nie wiem dlaczego to wszystko padło. Zastanawiam się czy to nie udolność naszych rządów i władz kolejowych czy celowe działanie.
Ładowano dużo drewna i tektóry papierowej. I nie mało był odbiorców w okolicy.
Opublikuj komentarz