Stacja Płytnica
Nastawnia dysponująca “PŁ” Położona 21.786 kilometrze linii. Posterunek czynny stale . Jeden dyżurny ruchu na zmianie.
Urządzenia na nastawni elektryczno-mechaniczne. Blokada półsamoczynna dwukierunkowa.
1 Tor główny zasadniczy. 2 Tory główne dodatkowe. 1 Tor boczny (ładunkowy nie czynny) 2 perony do wsiadania i wysiadania podróżnych.
Odprawa podróżnych odbywa się w pociągach, u drużyny konduktorskiej. Jeden tor ładunkowy zamknięty wykolejnicą.
Rampa czołowo-boczna. Od roku 1995 nie dokonuje się czynności załadunkowych , ładownia nie czynna.
Stacja Płytnica oddana została do użytku po uruchomieniu do eksploatacji linii kolejowej Poznań – Piła – Szczecinek,
w maju 1881 roku . Na stacji były trzy posterunki ruch – nastawnia dysponująca i dwie nastawnie wykonawcze.
Nastawnia dysponująca znajdowała się w peronach , gdzie dyżurny ruchu dodatkowo obsługiwał kasę biletowo-bagażową ,kasę towarową i rogatki na przejściu dla podróżnych.
Do roku 1945 stacja Płytnica była stacją węzłową , linia Poznań – Szczecinek krzyżowała się na stacji z linią Wałcz – Złotów.
Linia Wałcz – Złotów powstała w dwóch etapach : Płytnica – Złotów (otwarta 10.09.1914) i Płytnica – Wałcz (otwarta 25.11.914).
Została rozebrana w kwietniu 1945 przez wyzwolicieli ze wschodu:).
W okresie przed rozbiórką tej linii na stacji istniały dodatkowo trzy tory oraz trzeci peron.
Po przeciwnej stronie budynku stacyjnego istniał bar kolejowy ,obecnie mieszkania lokatorskie.
Opublikuj komentarz